Monday, February 8, 2010

Chek HKL admission ke 2

24 Disember 2009 chek sampai di KL sentral....dia prefer naik train sebab ada katil...dia boleh baring...tak de lah sakit sangat....24 disember 2009 doktor call, katanya tak perlu masuk 25 disember sebab operation yang dijadualkan pada 28 disember tak boleh dibuat. Alaaaa.....kesian chek, dia dah sampai KL baru dapat call. Terpaksa lah dia lepak dulu kat umah aku...tapi 28 dia kena masuk spital...tarikh operation ditunda ke 30 Disember 2009...pulak dah...macam2 hal.

Aku amik cuti 3 minggu...start dari 28 disember sampai lah ke 19 januari 2010...untuk jaga chek kat spital dan bila dia keluar nanti dia cadang nak dok dulu rumah aku sebelum balik kelantan...aku ok je...cuti pulak mmg banyak sangat....cuti tahunan tak selalu amik sebab habiskan cuti ganti...selalu sangat kerja sabtu dan ahad jadi dapatlah cuti ganti...kalaud apat OT agaknya mak cik kayo lah ya...

Tunggu punya tunggu operation tunda lagi...30 disember tu tak jadik lagi... kenapa lah jadi cam ni ...asyik tunda aje...doktor kata 4 januari pulak...kena stay lagi kat spital tu...seminggu chek dok kat hospital sebelum kena operate....time ni pulak dia mmg takut sangat dan sakit sangat...kena ada orang selalu temankan dia...kejap2 sapu minyak angin kat belakang dia...sakit dia tak tahan dah....



Ni gambar chek sehari sebelum operate...3 januari 2010...anak2 cucu ramai berkumpul petang ni pergi tengok dia sebelum dia operate....dia nak semua anak2 ada....ini lah gambar terakhir yang ada dalam handphone...


aku pulak sempat gak ler jahit lencana sekolah ameerah sambil2 borak ngan chek...ye lah...dah hari2 dok melepak kat spital tu...dah jadik cam rumah no 2 kita orang dah....esok anak2 dah mula sekolah. Ameerah naik darjah 3...adam pulak Real Kids pre 3 utk 6 tahun. Esoknya cadang bila hantar anak sekolah aku nak gi spital. Esok chek dijadualkan operate jam 8 pagi.

No comments: