Monday, February 8, 2010

Operation day 4 Januari 2010



hari ni gi hantar ameerah ke sekolah....pas tu hantar adam ke real kids...kejap je dah nak masuk 6 tahun dah Adam ni ha...dia di kelas Freesia...nama teacher...teacher jamuna. Settle anak sekolah je aku gi amik kak mas dirumah dia pas tu terus ke spital.

Abg Nie yang temankan chek sampai lah ke bilik OT...lepas tu dia kena keluar...anak2 boleh tunggu kat luar je, aku, kak mas, abg sor dan abg nie terpaksa la mundar mandir kat spital tu....memula tu katanya operation akan selesai after lunch tapi rupa2nya tidak...lama betul tunggu...aku pun gi settlekan few things....balik packing sebab malam ni aku jaga chek kat spital....lepas maghrib kak mas call...chek dah selesai operation...aku dah siap kemas barang terus ke HKL semula....tengok keadaan chek memang kesian....dia batuk, tekak dia tak berapa selesa sebab operation amik masa lama...semasa operation doktor letak tiub kat dalam tekak....abg nie tak sempat jumpa chek...dia terpaksa balik kelantan....

Malam tu chek tak boleh tidur...kesian dia sakit katanya...walau pun ada morfin tapi sakit tu still rasa...pas tu dia nak minum tak boleh pulak sebab kena tunggu 6 jam selepas operation baru boleh minum nanti muntah pulak....kul 12.00 mlm bagi chek minum air skit dan milo....tapi kejap lepas tu dia muntah...alamak kesiannya...habis kena tukar baju dan cadar....dah ler sakit nak pulak di gerak2 kan badan dia...mmg malam tu aku cam exercise...duduk bangun, baring bangun, tak leh tidur sebab chek dalam keadaan tak selesa time tu, tolong sapu minyak angin kat perut dia...sebab dia rasa kembung...perut kosong tak makan apa cam tu ler...lagi pun effect dari ubat tu pun sama jugak la....

No comments: